FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Målat lite

Hade lite tråkigt och kände mig rastlös.. sådär tom och obehaglig inuti bara, så jag började måla för att komma på andra tankar, jag är nog aldrig annars så fokuserad som då jag målar! Otålig som sjutton är jag däremot, blir ju aldrig som jag vill för jag blir ju aldrig riktigt nöjd. Bråttom har jag och fort ska det gå... tar en stund innan jag hittar "rytmen" typ.

Plockade fram några canvasdukar och hämtade färg och penslar. Fick för mig att jag skulle börja med brunt och gult, fråga mig inte varför. Men så blev det.. och jag började måla i ena hörnet.. medans jag försökte känna vad jag ville måla.. och det fick bli hår. Sen fick håret ett ansikte, ett STORT! Ooops attans, vad DUM jag är tänkte jag, nu måste jag ju stå och måla ett ansikte tills jag blir nöjd, vilket kommer att ta evigheter! Som att stå och sminka sig och aldrig bli nöjd för att man har en helt annan bild i huvudet på hur man vill att det SKA se ut.

Ansiktet har skiftat i allt från gult till grått och rött.. och äntligen började det att tillslut ta en mänsklig form.
Men hon ser tyvärr ut som en påtänd bimbo, men det ska jag försöka göra något åt imorrn tänkte jag.



Efter 2 timmar har jag iallafall fått en "kladd/grund" på hur det ska bli då det är klart... tror jag. Ska fortsätta imorrn då det torkat ordentligt, nu funderar jag på om jag ska gå och sova eller fortsätta med en annan tavla. Nu har jag påbörjat 5 tavlor.. men ingen avslutad ännu.. kanske ska ta mig i kragen och iallafall avsluta EN av dem imorrn istället för att som jag brukar, påbörja en ny...

Mitt största dilemma; BESLUTSÅNGEST!


Kommentarer
Postat av: Mica

Fiiin :)

Väldigt uttrycksfulla ögon. Kanske lite vit i hyn, :D Men jätte fin! :D

2010-01-26 @ 07:31:02
URL: http://blackorchiid.blogg.se/
Postat av: Yoanna

Tack!! Ja hon e sjukt blek, men långt ifrån klar, så lite mer färg kommer hon få innan hon är klar. :)



Änsålänge är det bara en "kladd"

2010-01-26 @ 07:44:23
URL: http://www.yoannas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0