FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trött

Hmm, en ganska vanlig rubrik hos mig har jag märkt. Sådär äckeltrött, tvärslockande på soffan och vaknade av telefonen som ringde. Nu har jag tvingat mig upp och äter frukost. Gick upp i morse med kidsen innan de skulle till dagis och skola, men så fort de lämnat huset sov jag i princip.

Jag skulle haft besök idag, det var ju tur att det inte blev så... hade inte varit så trevligt att ligga och sova då kanske? Men men, får bli någon annan dag helt enkelt. Ibland har man tur i oturen kan man säga.
Bättre lycka nästa gång, men gud så skönt det var att få sova lite!!

Idag är det LEKSAKSDAG på dagis, tror ni de tar med sig nått fint de har fått av mamma?
Nä.. de tar med sig leksakerna de fått efter en helg med pappa... från MC DONALDS!!!!

Ja Vilgot iallafall.. Vilder ändrade sig i sista minuten och hittade nån liten bil som varit borta som han typ aldrig leker med. Ungar e lustiga.

Igår hade de uppvisning för mig. Nån slags "skridskodans-teater" i ett nedsläkt rum med sina spöklampor från IKEA i händerna. Lustig koreografi och flummiga rubriker. Mamma upp i dagen! ;)
Vilder hade fått låna Vanessas urvuxna nylonstrumpor med Hello Kitty på. Gissa om han var söt?? ;p

De skulle "åka skridskor" nämligen. Det är bra glid med nylonstrumpor mot ett golv, det vet nog alla som testat!
De gled in i rummet i små piruetter och stannade plötsligt upp i tur och ordning och sa:

Vilder: -Jag är DEN!
Vanessa: -Jag är LUCY!

Och sen blev det typ som att sätta en skiva på repeat ett tag. Men vilken inlevelse de hade!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0