FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

TRÖTT??!!!

Trött
Rastlös
Överspänd
Turbulent
Tirriterad!!!!

Idag har jag en massa som det brister i; koncentrationen, tålamodet, modet, humöret, och torktumlaren sjunger på sista versen, eller snarare SKRIKER. Låter som om jag slängt in en katt i den emellanåt! Snudd på översvämning i badrummet, nu jävlar ska badkaret UT till helgen och jag ska rensa det förbannade avloppet. URK!


Istället för badkaret ett tag framöver kommer jag förmodligen ha en liten uppblåsbar pool. (Vill ha ett badkar med tassar och inget annat om det ska stå ett badkar där).
Sen ska jag ställa in staflier och färger så att barnen kan stå där inne och vara kreativa.  Hade jag tänkt... men idag, tappar jag en massa bra tankar, innan jag ens hunnit tänka dem. Vaknade i natt av vidriga drömmar, sen dess har jag varit på helspänn typ.

Rastlös och glömsk! Går in i ena rummet för att hämta något, men VAD var det jag skulle hämta? Sen ploppar nästa tanke upp. Och då jag precis fångat nästa tanke så försvinner den likt en fjäril i vinden. Tar telefonen för att ringa ett viktigt samtal.. men så fort jag ska slå numret har jag typ glömt att jag ens SKA ringa och kommer på mig själv med att bara strö-leta i mobilen efter gamla bilder å annat, för jag har glömt vart och vem jag skulle ringa. Hoppar högt av minsta ljud, börjar bli extremt känslig för höga eller plötsliga ljud igen, dags att varva ner nu.
Blä. Måste till läkaren igen på fredag. Svammel svammel, goddag yxskaft. Idag har jag lovat barnen att de ska få spela dator efter dagis och skola... ska muta dem med HABBO-MYNT så det blir nog en lugn kväll hoppas jag. Tack M för att du köpt en massa habbo-mynt-koder... sånt skulle jag aldrig i livet lägga pengar på, rena vansinnet ju!

Å jag som hade tänkt att få en massa gjort idag! Nu står det still här mitt i kaoset inuti. Inatt ska jag se till att få mer sömn.. blir ju fan kocko av för lite av den varan ibland.
Klarar inte ens av att ta ett bad och koppla av... först fylla med varmvatten, innan dess upp och ner som en skållad råtta i trappen för att hämta mobiler, dator, handduk osv som jag sen glömmer bort och förlägger då jag hämtar nått annat. Sen undrar jag varför jag i herrans namn har DATORN med mig in i badrummet när jag ska bada??

Fyller badkaret med varmt vatten och en halv påse badsalt, blir rastlös på 2 sekunder och växlar till kallt vatten, ser färgburken på hyllan och färgar luggen rosa.. UTAN handskar, så ena handflatan är nu ROSA. Sen orkar jag inte bada mer för jag bara måste surfa lite och inser att det är dumt att pilla på datorn med blöta händer fulla utav skum... så jag tömmer karet och kliver upp, och innan jag ens hunnit klä mig så kommer jag på mig själv med att leta efter något, frenetiskt och blir irriterad över att jag inte hittar det,  men frågan är ju VAD letar jag efter? Ja ingen aning för jag hittar det inte iallafall.. men sjukt frustrerande att tankarna är så upptagna utav varandra!

Borde minst av allt sitta här och blogga nu! Kanske vila en stund endå...innnan maffian ska hem. För vem sjutton vill läsa detta svammel? Men jag har iallafall suttit och skrivit... så lite energi har jag kanske fått ur mig. *hoppas* Hmm, kanske ska spela wii en stund? Jo, kanske.. eller sova?
Jo förresten så kom min jacka med posten idag.

Såhär känner jag mig idag:










Detta inlägg tog mig tydligen dryga 2 timmar att skriva! :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0