FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ursäkta??

Men alla snåla jävlar som inte skänker pengar till Haiti kan faan dra sig på en pinne eller nått.
Fy säger jag bara! Kan JAG skänka pengar, så kan fan vemsohelst i detta avlånga land som äger en mobil göra det!!!!


Många bäckar små, bidra DU med!

Sms:a AKUT till 72900 så skänker du 50:- till Röda Korset


Du kan även skänka 10:-, sms:a 10KATASTROF  till 72950 så skänker du 10:-



Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

Fyy va jag skäms nu!!! Har faktiskt inte skänkt en slant än. Inte ens på mobilen. :-( Just på grund av att det dras på kontot och mitt konto står på ... inga sköna siffror kan man säga.



Usch, nä skäms jag verkligen. Jag som gjorde en superbeställning på biobiljetter igår. gulp

2010-01-22 @ 09:15:37
URL: http://mittlivuppochner.se
Postat av: Mia

Fast du, det är ju inte direkt så att det är DINA pengar du sitter och skänker, eftersom du går på socialbidrag. Det är allas skattepengar du skänker bort, som du har fått för att du och dina barn ska klara att försörja er!!

2010-01-22 @ 19:23:19
Postat av: Yoanna

Jaha Mia, så då räknas det inte då eller? Att jag t ex väljer bort lördagsgodiset till barnen och istället sms:ar bara för att jag går på socialbidrag? Helt seriöst... menar du allvar?? :o

Ska tänka på det, att då mina barn fyller år, ska jag inte skriva "GRATTIS från MAMMA" eftersom du nu skriver mig på näsan att det är ALLAS skattepengar och inte MINA?

Får väl ta och skriva följande på kortet nästa gång:

Grattis på födelsedagen önskar STATEN? Hahaha, jisses säger jag bara! Är du sann??

2010-01-22 @ 20:29:04
URL: http://www.yoannas.com
Postat av: Fröken Upp&Ner

Mia, eftersom Yoanna har fått beviljad pengar så betyder det ju att det är HENNES pengar. Utöver pengar för fasta utgifter(tex hyra, el osv) så har man en summa som är för en själv. Vilket betyder att man kan i princip göra vad man vill med den dock lilla summan. Som tex skänka till de mer behövande.



Istället för att hacka på de som redan har det knapertså kanske du ska uppmana alla andra som har ett jobb att skänka lite.

2010-01-22 @ 22:06:40
URL: http://mittlivuppochner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0