FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

What´s wrong with my kids??!!

-Vakna mamma, VAAAAKNA, jag vill ha FRUKOST!! Vilgot har tänt lampan och pratar med sin mun typ i mitt öra. Ja, så att informationen ska gå fram, ordentligt!

Och klockan är bara 6!!!! En lördagmorgon?? De brukar sova längre då de ska till dagis på vardagar.. då är det bara jag och Vanessa som går upp 5.45.

-Gå och lägg dig igen, det är mitt i natten! försöker jag.

-Nä mamma, tv:n är PÅ, jag HÖÖÖR den! Det är KALLE ANKA!!!! säger han sådär överentusiastiskt som bara han kan göra.

Jag sover fortfarande nästan och är helt säker på att han har drömt.

-Glöm, vi ska sova! svarar jag så bestämt att jag nästan tror mig själv.

-NEJ, jag är HUNGRIG!! får jag till svar.

Ja inte ska han sitta och vara hungrig, jag ger upp, tar med mig kudde och täcke och går nyvaket ner till vardagsrummet. Där sitter Vanessa och Vilder och myser i en fotölj tillsammans och tittar på:
KALLE ANKA!! med en ganska rejäl volym dessutom.

-VÅFFLOR mamma! säger Vilder genast då han får syn på mig.

(igår lovade jag dem våfflor till frukost)


Men där går gränsen, köket är STÄNGT, öppnar först kl 9.00.

Så jag tar fram riskakor med pizzasmak och hämtar ett varsit glas vatten till dem och lägger mig i soffan.. med datorn på bordet framför mig. Och ett glas Shai-the till mig. Kaffet tar jag nästa runda.

GÄSP!!


Kommentarer
Postat av: Mica

Hahahhaha ja är det inte för underbart. Jag sov till 09 jag. ;)))

2010-01-23 @ 10:31:46
URL: http://blackorchiid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0