FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

*gäsp*

Har sovit till strax efter 11, fick sån äcklig magknip igårkväll igen. Mina söta underbara barn leker snällt och låter mig sova ut på morgonen. Har snoozat min mobil var 10:e min hela morgonen sen kl 10.

Nu äter vi knäckemackor här, ja det som finns kvar, ska ta bussen till centrum och handla massor idag, blir nog en taxi hem, orka släpa lixom?

Ungarna tjattrar värre än Piff och Puff här, men de är på strålande humör, Vilgot ritar en snopp på sin macka med kaviar, och Vilder tjuter förtjust:


-Meeeera snoppar!!! och Vilgot tömmer nästan hela kaviartuben och sen skrattar de så tårarna rinner typ.

Sen skulle jag gissa vem som klappade mig då jag låg och sov tyckte Vilgot, och hans kroppspråk avslöjade honom på stört och sen utbrast han med förtjusning;

-Det var JAAAG!!!!




Tänk då har de inte ätit NÅNTING med socker på eller i...
tänkt dig då dessa 2 efter en påse godis??
Och de är inte trötta eller i andra andningen.. utan typ helt "normala"... eller vad man ska kalla det. ;p
Ja kanske en aning uttråkade.. men nu ska de ut på stundsmattan en stund här innan vi åker någonstans.



Vanessa skriver inköpslista och Vilgot har fått dille på att springa runt med en nyckel och låsa varenda dörr här hemma utifrån, även toaletten. Sååå irriterande men han e skitstolt för det är inte det lättaste att låsa med den nyckeln han använder. Lättare med en skruvmejsel om man säger så.


Det blev inget badväder idag, för på himlen finns stora gråa moln som ser en aning hotfulla ut. Sånt där skumt väder, antingen blir det spöregn eller så spricker det upp och blir kanonfint.

Metreologerna litar jag inte ett piss på, de är ju ungefär lika pålitliga som en politiker.

Det är större chans att få rätt på ett lyckohjul på grönan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0