FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Haft härliga dagar i Sala

Men det var riktigt mysigt att få komma hem. Nu sitter jag och Vanessa och äter nachos-chips som vi dippar i guacamole, och dricker hallonsaft. Med tv:n på såklart. Hejar på Holland tror jag (deras färger är snyggare) men tror att Spainen vinner dessvärre.

Fast inte för att det spelar sååå stor roll vem som vinner, vaddå, där är ju bara en boll som de ränner efter och bråkar om. ;p

Vi har dragit ner kuddar och täcken och ska sova i vardagsrummet har vi bestämt. Jag har lixom Vanessa kaos i sovrummet fullt med kläder, så det får vara kvar tills vi packat allt som ska tas med till Rigaresan.

Fick tillbaka domningarna i händerna och i ansiktet idag, gissar att jag inte borde somnat på soffan i ladan. Men känns nog bättre imorrn, måste vara noga med att sova på en kudde inatt bara.

Ironiskt nog så åkte vi förbi Salberga anstalt där T sitter i gott förvar för vad han gjorde mot mig och de andra.

Kändes lite kostigt, ibland tänker jag inte alls på det som hände,
och sen plötsligt kommer en massa bilder tillbaka i huvudet, som en film som snabbspolas fram och tillbaka och jag är plötsligt tillbaka 2 år i tiden. Både lukter och ljud spelar upp en slags teater på näthinnan, en teater där jag känslomässigt deltar i högsta grad.

Olika känslor löser av varandra i hög hastighet, ilska, sorg, kärlek, hat, svek, rädsla, skräck, oro, ångest, ensamhet, skuld, skam och en tomhet som värker.. hur ska man hantera det? Försöker ställa mig utanför migsjälv.. och låta känslorna bara vara.. tills de försvinner. Men hatar att vara arg, vrede är tungt att bära på ensam.

Fick några sms igår av Vanessas pappa (eller om det var hans sambo som skrev, dessa sms gjorde mig riktigt förbannad och besviken. Lögner gillar jag INTE och inte heller folk som gör allt för att komma undan så billigt som det bara går. Och sen gillar jag inte snåla människor som gamar åt ena hållet men snålar åt andra.

Ord är egentligen överflödiga då det gäller hennes far, beklagligt att han inte fattar bättre.
Han har inte ens bemödat sig med att svara på mitt senaste sms där jag skriver att jag tycker det är sorgligt att hans engagemang då det gäller sin relation till Vanessa är på botten vilket har resulterat i att Vanessa inte alls vill vara där mer.

Ang det att jag fick betala halva hennes resa för att hon skulle få följa med dem på utlandssemester tycker de är rimligt och de tänker minsann inte betala hälften av resorna hon gör med mig för det är tydligen inte samma sak.

Loser, är ett riktigt bra ord. Cykeln kan de behålla för Vanessa ska få en ny cykel av mormor och morfar eftersom hon inte fick ta hem cykeln från pappa som hon blev så glad över i födelsedagspresent. Ja..jag är en aning irriterad.
En aaaning. Hon är ju fan aldrig där nästan för att hon inte trivs!!! Tycker det är riktigt svinigt gjort mot min prinsessa, det är ju faktiskt HENNES cykel!!

Jo, jag ska försöka släppa det... idioter är och förblir idioter, tyvärr.





Förresten, vad FULT de spelar Spanien-Holland!!

Men de gör bra tv, lite spänning och hårda tag, tjuvnyp och filmningar, gula kort som haglar och ser fram emot att se några röda oxå innan matchen är slut. Gärna roliga mål-tabbar, typ självmål å sånt. Det e nasty! Ja kanske man får se lite blod svett och tårar med!? Härligt!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0