FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mår ganska bra

Barnen och jag njuter i det fina vädret, har lekt i vattenspridaren som vi la under studsmattan, (kommer film sen) och nu leker de hotell här alla 3, så söta är de!

Idag morse väcktes jag av larmet kl 10, och kom faktiskt upp ur sängen efter att ha snoozat nån timme så frukosten blev av lite tidigare än igår. Ska försöka vända tillbaka dygnet ännu mer ikväll så man kommer upp i hygglig tid, sommarlov till trots.


Vilgot har gjort en egen parfym av en liten tom duschcremésflaska som han fyllt med badvatten, och utbrister nöjt;

-Lukta... oooh wow det luktar FETT GOTT!!!




Imorrn kommer barnbidraget, är det fint väder ska vi vara på Kvarnbadet hela dagen förmodligen, annars hittar vi på nått annat mysigt.

Ikväll ska det städas... om det inte är för varmt, annars får jag snällt vänta in regniga dagar, borde ju komma några framöver tycker jag.

Sov med alla barn i min säng inatt, (140cm) en aning trångt, vaknade och såg att Vilder låg som en hoprullad kattunge vid mina fötter och Vilgot låg nästan med sina fötter i mitt ansikte. Vanessa och jag sov hyffsat "rakt".

Men det var mysigt att ha dem nära, och de tyckte att det var mysigt att vakna nära mig, de är så gosiga och pussar en massa på mig då de vaknar.


Sen ska vi möblera om här, Vanessas rum ska väck, eller göras om, hon sover endå aldrig där inne, så vi ska flytta hennes sängplats till pojkarnas rum, för hon sover helst där endå, sen gör vi om hennes rum till "spel-rum/gästrum och så får de titta på tv/film och spela där inne. Slänga in nån bäddsoffa bara typ eller nått.


Får se hur det blir, alltid spännande att möblera om, för då ploppar det oftast upp ännu fler idéer då man är i farten! ;p














Kommentarer
Postat av: mica

mysigt :)

Kolla min ny design :p

2010-07-20 @ 00:16:39
URL: http://blackorchiid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0