FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Inga pengar i sikte

Kollade mitt konto nyss, (igen) det ekar ganska tomt och summan är 2-siffrig. Väntar på pengar så att jag kan betala de sista räkningarna. De ska komma närsomhelst, och såklart kollar jag kontot ca var 5:e min...

Ja så tråkigt har man här!! Men det sägs ju att det är nyttigt och BRA att ha tråkigt, för då uppskattar man de trevliga och roliga stunderna mer!

Snart har Vanessa sommarlov, den 11:e juni ringer klockorna ut, jag har lovat att baka en tårta till hennes skolavslutning. Den ska vara ROSA såklart. ;p Med blommor på. Sen vill hon att det ska stå SOMMARLOV på den. Så klart att vi fixar en sån tårta då!



Vilder ska få följa med till avslutningen har vi bestämt, men Vilgot får vara med pappa då, Vanessas önskemål, då blir det lite lugnare. Det är ju endå HENNES skolavslutning. Och eftersom Vilder börjar skolan till hösten så tyckte hon att det var OK att han följde med.









(bilderna ovan har jag fotat såklart)

Men hon hinner kanske ändra sig, vi har inte berättat för någon av dem iallafall. Risken är ju rätt stor att det blir ORÄTTVIS, för hemma hos oss eftersträvar de MILIMETER-RÄTTVISA typ. Och sen retas de gärna och det gör ju inte det hela lättare. Ungar!!

En gyllene medelväg har jag hört talas om, existerar den verkligen????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0