FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bästa Vitlöksbrödet ever!



Degen gjorde jag på 5 dl varmt vatten, ca 2 msk olja, 2 tsk salt, nån msk honung och en hel påse torrjäst, sen mjöl då såklart tills degen blir lagom tjock.


Låt jäsa i ca en timme. Baka ut och dela degen i lagom stora delar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.










Nu ska du blanda den goda smeten som är fyllningen:

En burk kesella,
50 g mjukt margarin, ca 1 1/2- 2 dl riven ost och 2-3 vitlöksklyftor och salt efter smak. Jag hade i ganska mycket salt, för locket lossnade, men det blev väldigt lyckat!







snitta brödet då det har jäst i ca 30-40 min på plåten, sen ska du spritsa i smeten ordentligt där du skurit med en vanlig sprits som man har till grädde å sånt. Som ni ser har jag inte ens rullat/knådat ut bullarna, utan bara skurit dem och lagt ut på plåten. tycker de blir mycket snyggare så plus att det går snabbare;p

In i ugnen i 200 grader ca 25-30 min... beror på ugnen och hur du vill ha dem.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Va goa de ser ut! Hur smakar själva brödet? Är det vitt och fluffig eller matig? Jag letar efter en relativt lätt o billig brödrecet. Den ser ut o passa in.

2010-03-10 @ 11:44:14
URL: http://mittlivuppochner.se
Postat av: Yoanna

Hmm, svårt att förklara, men mer åt det matiga hållet skulle jag gissa på? Riktigt goda är de iallafall!

2010-03-10 @ 13:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0