FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Effektivitet

Idag fick jag ett litet ryck.. tror det var den antågande garderobens förtjänst, brukar alltid få en del gjort när jag köper nått nytt eller gör om. Dammsugit i vardagsrummet, ORDENTLIGT, ja iallafall halva rummet. Vände möblerna upp och ner och dammsög under dem bokstavligt talat. Kan ju tilläga att jag städade på mitt eget vis, tror ni jag plockade bort högarna med 3 maskiner rent tvätt som jag lagt där innan? ;) Nix! ;p

De fick följa med, golvet var ju rent så det gjorde inget. det var ju bara å slänga upp tvätten igen då jag vänt tillbaka möblerna. Jag viker dem imorrn.. eller nån annan dag.

Har även sorterat pojkarnas kläder och vikt i högar och sen har jag borstat den vita mattan i vardagsrummet så att allt förbannat ludd är borta, nu syns bara fläckarna från en glass och vanessas smink.. hon fick av någon underlig anledning för sig att gnugga ansiktet i mattan då hon sminkat HELA ansiktet i grön, blått och rosa. Ska försöka tvätta bort den fläcken, likaså fläcken efter Vilders glasspinne med alldeles för mycket nogger kvar på. Lär kännas i ryggen imorrn, känner redan av domningarna i ansiktet. Men det var jag beredd på.

 



Kikar man in i vardagsrummet nu.. ser det inte alls städat ut med all tvätt som ligger i högar på sofforna. Men känslan av att det är dammsuget och skurat är skön, det luktar gott och luften känns friskare. Har öppnat altandörren och vädrar lite. Så i mina ögon är jag nöjd, riktigt nöjd. Huvudsaken det!


Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

Galltvål tar kål på fläckar har jag hört. Behövs inte så mkt gnugg heller.

2010-03-10 @ 14:07:30
URL: http://mittlivuppochner.se
Postat av: Yoanna

Tack för tipset! Måste jag testa. Vart skaffar man sånt?

2010-03-10 @ 14:43:17
Postat av: Fröken Upp&Ner

Prova med Hälsokostaffärer eller affärer som säljer ekologiska grejer. Galltvål ska ju vara miljövänlig.

2010-03-10 @ 17:43:56
URL: http://mittlivuppochner.se
Postat av: Anonym

Åh tack!! Ska skaffa! Nu jävlar ska mattan bli ren!

2010-03-10 @ 19:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0