FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Idag strålar solen, Vanessa har gått till skolan, hon ville så gärna.. jag tyckte hon såg hängig ut men eftersom hon varken kräkts eller har feber så fick hon gå eftersom hon så gärna ville. Är ju toppen att hon trivs i skolan!

Vilgot fick vara ledig idag, så nu ligger han i soffan och kollar på tv medans vi väntar på att Vilder ska vakna. Sen blir det till att åka till doktorn idag, om han nu inte råkar vara tiptop då han vaknar. Men är han det så åker vi nog till centrum iallafall, och kanske går och fikar eller så, det tycker de nog är mysigt. Så kan jag passa på att hämta skorna som kommit. Drar med en vagn så slipper jag bära kassarna, kan jag passa på att handla oxå. Åka buss är ju gratis med vagn. Måste göra lite nödvändiga ärenden och lämna in papper oxå. Usch så trist!

Men känner jag mig själv rätt så blir vi nog hemma hela dagen... och så tar jag tråkärenderna imorrn istället, då ska jag ju endå iväg, det är ju torsdag..(ja om Vilder är frisk, annars blir jag hemma..igen!) Har missat ganska mycket på terapin och kursen nu, ska sätta mig och läsa idag tänkte jag.. om jag får ro i skallen en stund.

Är barnledig till helgen, det behövs känner jag, att bara få rå om mig själv lite! Och få sakna barnen en stund, och så behöver de få sakna mig lite oxå. 

Ska försöka bli klar med väggen i helgen, vore toppen om det blev färdigt iallafall. Ska leta efter en passande tv-bänk bara..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0