FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Vaknade med en huvudvärk som hette duga, alldeles genomsvettig, och det tog en stund innan jag lyckades samla ihop tankarna och inse att jag har DRÖMT, men riktigt intensivt och vidrigt om gamla saker som vävts in i nytt. Fy att drömmar kan påverka så satans starkt!

Men vaknade på ett ganska mysigt sätt endå, av att Vilgot satt bredvid och pussade på mig massor och sa:
-Söta mamma, söta mamma, söta mamma!
med lite tillgjord röst, han ville att jag skulle gå upp med honom...


Han tyckte även att jag skulle skaffa en annan säng så att det skulle vara lättare att ligga UNDER sängen, han hade lite damm på huvudet så jag mistänker att han krypit under sängen då jag sov. Han hade hittat min mobil och som låg på ljudlöst och påpekade att jag hade meddelanden och missade samtal.



Så jag klev upp och så tog vi ett bad han och jag, avloppet i badrummet är fixat förresten, tack M.


Nu kollar de på tv här och snart blir det dags för frukost. Hade en del att röja upp i köket från igår, och så är det ganska kul (NOT) att upptäcka att disktabletterna till maskinen är SLUT.


Jag dricker första kaffen för idag, men definitivt inte den sista. Huvudvärken är snart ett minne blott, skönt! Och genomsvettig är jag inte heller, var skönt med ett bad direkt på morgonen.


-Åh, vad GOTT du luktar!
säger Vanessa då jag kommer ner och ger henne en puss. Hon sitter inne på www.stallet.se
SKITKUL tydligen.


Vilder är som hypnotiserad av tv:n och Vilgot ligger bredvid och tittar han med. Det brukar ta en stund innan de blir sugna på frukost, men jag har förberett så allt är framdukat i köket. Så jag dricker min kaffe i lugn och ro och surfar lite sålänge...

så jag har det faktiskt ganska bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0