FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Här är det lyhört..

Vi bor i ett radhus och bor lixom längst ut På gaveln i själva längan, dvs har bara grannar från ena sidan. Har haft turen att ha grannar vägg i vägg som aldrig eller sällan varit hemma. Eller ska man säga att DE hade tur? Inte förrän de nu ska flytta.. så hör man steg i trappan, ja..att nån lixom LEVER där bakom väggen.

Kan ju förseställa mig hur det låter från OSS, allt spring i trappan här! För det hörs ganska tydligt då nån går i trappan, i början då jag flyttade hit trodde jag alltid att det var barnen som gick i trappan fast det kom från grannen.

Minns att jag några gånger ropade till Vanessa:
-GÅ OCH LÄGG DIG!!! fast hon förmodligen låg och sov sött.. eller iallafall höll sig inne på sitt rum. Haha, det har jag iallafall bett om ursäkt för.

Sen vill jag inte ens tänka på ljudvolymen då det gapas och lever om här...! Har inte hört grannarna, men det är kanske inte så konstigt då de aldrig varit hemma typ och då de varit det så han man enbart hört ljudet från deras förmodligen grymma bio-ljud till tv:n. Sen gapas det kanske mer från en barnfamilj än en som bor själv med sina vuxna barn varannan vecka som är av den lugna och skötsamma sorten? Ja den sorten som inte märks, alls!

Att de ska flytta innebär ju iallafall EN sak, att vi får NYA grannar. Spännande..! Kan det inte flytta in nån som är precis som jag? Eller iallafall nån som står ut med en sån som jag! ;p
Eller nån som aldrig är hemma kanske? Haha, vore det ultimata, eller att en döv familj flyttar in?





Kommentarer
Postat av: sofia

åh.. Jag är blogg-förälskad

biter sig fast i väggarna

2010-03-18 @ 10:20:36
URL: http://kaffebomben.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0