FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Män VS Kvinnor

En het diskussion på familjeliv.se handlar om RADIKALFEMINISM.
Ja, sådana kvinnor som tycker att MÄNNEN har för mycket fördelar. Jag tycker TVÄRT OM. Det är vi kvinnor som egentligen har fördelar.. eller så kan man säga att våra olikheter jämnar ut sig, på sikt, ge och ta-principen.



Skillanden mellan man och kvinna är GENETISK och BIOLOGISK. Nej, jag tänker inte hänvisa till någon litteratur eller länka, lika lite som man behöver länka för att bevisa att jorden inte är platt som en pannkaka.


Att vi skulle födas LIKA är ju löjligt, vilken hån mot de som byter kön för att de känner att de vuxit upp i fel kropp... där spricker radikalfeministernas teori med en smäll. Hur ska de förklara deras känslor om nu könsroller skulle bero ENBART på uppväxt och samhälle och INTE sitta i generna? Klart som FAN att det sitter i generna och att det inte enbart beror på SAMHÄLLET och UPPFOSTRAN??



Jag uppfostrar mina pojkar med att regeln "damerna först" gäller.. och tycker inte att det är det minsta fel. Våra kön är olika, och vi ger och tar..för att skapa balans. Vi kvinnor föder barnen till männen, och männen i sin tur bör respektera kvinnan därför som en slags GRUNDBALANS.

Mina barn uppfostrar jag i övrigt på samma sätt, de har 1000 möjligheter istället för 2, men jag tänker fan inte sudda bort deras kön. Sen är det inget som säger att killar inte får måla naglar, använda rosa osv.. eller att tjejer inte får vara coola å tuffa. Men är man radikalfeminist så går det ju inte för sig att klä sin dotter i prinsessklänning, för hon kan ju bli förstörd!!! DET tycker jag är att BEGRÄNSA sina barn, med råge.



Jag anser personligen att det är mer fördelar att vara kvinna än man, och förstår inte varför dessa radikala feminister gnäller om precis allt. Har de bara MAKT=PENGAR i huvudet? ser de inte makten/äran i att föda och bära barnen t ex? Vår framtid?


Det ENDA jag tycker är rimligt/rättvist är lika lön till lika arbete.
Tragiskt med kvinnor som känner så starka behov att hävda sig och beklaga sig att kvinnan är i något slags underläge. Dags att vakna! Det är vi kvinnor som ÄGER, som har den största makten. VI föder barnen, VI väljer vilka som SKA födas och INTE födas.


Vad har männen för makt där?


Ingen. Varför kan man inte som kvinna vara glad och tacksam och se alla fördelar som vi faktiskt har? Vi har rösträtt, så sluta gnäll! ;)


Bara för att man är KVINNLIG betyder inte det att man är ett OFFER. Tvärt om. Det beror helt och hållet på vad man gör det till.



Kvinnor är från Mars.. och män är från Anus.. ;p


Ja, de flesta. ;)

20.gif image by aadi1295


Kommentarer
Postat av: Sandra-TvillingaMamma

Tjoho! Skulle kunna vara jag själv som skrev detta! ( Bara att jag har svårt för att formulera mig, men du fick ur mina tankar med ord! ) :D



(Y)



KRAM!

2010-03-02 @ 07:58:20
URL: http://sunkiissed.blogg.se/
Postat av: Madicken

Klockrent!



Jag ska nog klura på mina innersta tankar om Män vs Kvinnor och komma med ett inlägg jag oxå, när jag har pluggat lite till...;-)



Ha en underbar dag!

2010-03-02 @ 09:52:44
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0