FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyttigheter i all ära

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article6761018.ab

Läste denna artikel i Aftonbladet, om hur man ska välja att äta nyttigt även på fredagkvällar, sk myskvällar.
Visst, det är en VISS poäng i det hon skriver, att man ska göra det festligt med nyttiga saker så att de förknippas med mys lixom. Men jag tyckte att det hon skriver i slutet, låter riktigt riktigt egotänk! Har hon barn??

"Om inte barnen är så förtjusta så får ni vuxna desto mer."

What? Tänker man så om man har myskväll med barnen? Vilket jävla egotänk!

Jag skäms då inte för att ta fram en massa chips på helgen, man måste väl få unna sig? Det handlar inte alltid om hur mkt och VAD man äter.. utan hur mycket man aktiverar sig till det man stoppar i sig.

Jag tänker då inte ha ångest om jag tryck i mig en påse chips nån fredag eller lördagkväll. Kanske att man inte ska äta så VARJE dag, men att inte ens få unna sig på helgen?

Sure, inte dör man av grönsaker, och det ena behöver inte utesluta det andra. Men att välja bort chips och annat gott bara för att det inte är nyttigt? Nej tack.

Gurkstavar, morotstavar och annat grönt brukar jag ställa fram i en skål på bordet innan middagen är klar.. då brukar de småäta av det innan då de är hungriga. Det är det bästa sättet anser JAG att få i dem det som är nyttigt. Visst kan man käka det resten av kvällen med, men varför enbart om man inte gillar eller vill ha chips istället?

Fjanterier i mina ögon, nyttigt hit å nyttigt dit, LEV för fan och NJUT av ALLT som du tycker om.
Gör man så på helgen, exakt VAD är problemet?





Äta bör man annars dör man,
                                                                äter gör man, endå dör man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0