FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanessas tårtor klara!



färgen på tårtan högst upp stämmer bäst med verkligheten.





massor med glitter, såklart!!!!

fyllningen ser lite snuskig ut.. :S men faktiskt riktigt god, om man gillar turkisk peppar, salt och blandat och violgodis.


smörkrämen gjorde jag med 100 g rumsvarmt margarin, 2 dl florsocker och ca 1 dryg dl pulveriserat godis.

Grädden vispade jag och hade i en massa pulver från violgodiset jag mixade, och för lakritsen så smälte jag ner en hel påse gott och blandat Salt, och sen hade jag ytterligare 5 dl grädde som jag vispade ihop med den snuskiga smeten..ja den ser verkligen snuskig ut. Har ingen bild på grädden med lakrits.. haha lika bra det, för den såg verkligen SNUSKIG och smutsig ut!

Men Vanessa tyckte det var SUPERGOTT!

Båda tårtorna har samma fyllning, men på olika lager bara.
Grädden mellan bottnarna, och smörkrämen spacklad på hela tårtan under sockerpastan.
Vilolen blev tjock så den e på ovansidan, lakritsen är på sidorna typ. Hade nästan 2 dl violpulver i nämligen.. tömde hela burken jag hade, spara är tråkigt! ;p

Så lätt att göra endå, bara mixa det man gillar lixom.



Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka tårtor. Vad duktig du är, jag blir jätteimponerad.

2010-03-17 @ 11:16:52
Postat av: Yoanna

Tack Carro!! :-)

2010-03-17 @ 11:37:18
Postat av: Karin

Härligt vackra tårtor!!



Kram Karin



PS. DU missar väl inte min tävling om en jättefin bakbok, du behöver bara berätta om receptet på din godaste vår-tårta/bakelse!



2010-03-17 @ 13:19:43
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Lina

Fan vad gott det låter, en tårta i min smak =) Vad hade du för viol godis?



Hur går man såna blommor?

Jag skulle vilja kunna göra såna fina tårtor som du!!!

2010-03-17 @ 14:13:04
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Yoanna

blommorna är jättelätta att göra, bara att stansa ut och sen platta till bladen lixom. Finns att handla på cake and design bl a, massa roliga grejer för att dekorera tårtor med. sen sockerkula i mitten och så penslar jag på glitter.

Violgodiset var nått lösvikt..såg ut som platta hårda blommor ungefär stora som de gamla 50-öringarna.

2010-03-17 @ 14:34:17
Postat av: Madicken

Vilka fina tårtor!!



Verkar hur goda som helst...:-P



Bor du långt bort eöller kan man bestälal ett par av dig så småningom...;-)



Ha en underbar dag!

Ts Mamma

2010-03-18 @ 08:24:42
URL: http://abimopectore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0