FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite trött

Expediton Robinsson, släng dig i väggen, jag har överlevt Expedition Hell. Brottats med demoner och hemska monster, träffat läkare från Hell och läkare från Heaven. Blivit dränkt av samma livboj som en gång höll mig flytande och härdat ut iskalla stormiga nätter. 5 kg fattigare men mina riktiga vänner rikare. För att sammanfatta mig kort.




Har bytt läkare, av en ren slump dessutom, för jag skulle träffat min läkare i fredags men möttes i receptionen av:
-Hon är på semester idag, kan du komma på hennes nästa öppna mottagning, tisdag nästa vecka?".

-Ehh, nej, det kan jag faktiskt inte, jag MÅSTE träffa en läkare idag, för jag tror att jag fått fel medicin för jag har mått apa på sista tiden och sen så är mina andra recept helt slut.


-Ok, då ska vi försöka klämma in dig till någon annan här.

Och så blev det. Fick vänta en stund, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Ja det stämde verkligen!

Jag får för första gången en BOKAD återbesökstid, för en hel timmes samtal dessutom. Till den jag gick till innan fick jag komma på hennes sk öppna mottagning, ta en lapp och vänta i allt från 20 min till 1 1/2 timme då jag skulle på återbesök osv.
Ni kan ju gissa om det möttes av höjda ögonbryn hos den nya jag kom till...?

Sen tyckte hon att det var lite märkligt att medicinera mig på det viset utan någon egentlig utredning/diagnos. Inte så konstigt att jag har mått apa till och från, fel medicin knäcker ju vemsomhelst dessutom.

Sen frågade hon lite vilka mediciner jag fått tidigare och då jag började rabbla upp dem (som jag kom ihåg) sa hon;
-Vänta lite, jag måste hinna anteckna bara. Så ja, då kan ni ju tänka er.
Tror fan att läkaren jag hade innan har lekt lite Rysk Roulett med mig.

 

Tack till er, nära och kära, utan er, ja det vill jag inte ens tänka på!






Kommentarer
Postat av: moraliskt stöd

För att citera Gert Fylking vid en nobelgala.."äntligen" :) En läkare som tar hand om dig! Underbart o läsa! Keep it up!

2010-05-09 @ 12:10:40
Postat av: Yoanna

Tack!!! :-)

2010-05-09 @ 12:19:34
Postat av: Str4nger

Fan vilken kämpe du är!

2010-05-09 @ 20:32:22
Postat av: Terjerebekka

Hope you enjoyed your visit.

2011-01-01 @ 21:31:12
URL: http://terjerebekka.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0