FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

söndag

Vilken dag! Söndag ska vara vilodag sägs det... My ass att det var det idag!

Vanessa hade dansuppvisning, första showen började kl 14.30 och sista 17.00. Sen så då vi kommer dit för att kolla.. så är biljetterna SLUT.

Så min mamma, pappa bror och syster fick åka hem, likaså Vanessas pappa som skulle titta. Snopet och trist. Lyckas få tag på 2 biljetter till sista föreställningen kl 17, fick ha Vilgot i knät men fick såklart betala för alla 3.

Vilgot tröttnade efter halva tiden och la sig på golvet. Fine so far, där gör det ju inget om han ligger en stund, han var trött sa han. Men sen blev han en hund helt plötsligt.


-Voff voff
skällde han och slickade på Vilders fötter för han hade tagit av sig både skor och strumpor. Så då blev det ju såklart lite liv på Vilder...

-Blää, Vilgot slickar på mina fötter!!


Sen lugnade det ner sig lite och showen tog slut och vi kom hem.
Så nu sitter ett helg gäng med trötta och halvgriniga ungar här, Vilgot lyckades hoppa på Vanessas huvud på studsmattan så hennes glasögon har blivit snea, så jag måste till en optiker med henne imorrn då hon slutar skolan och fixa dem.

Typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0