FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Har sovit hyffsat bra men hostar fortfarande och har ont i kroppen, öm efter allt hostandes gissar jag. Ska försöka ta det lugnt idag, har lovat barnen våfflor till mellis och att jag ska vara med dem ute en stund i backen, men får se hur det blir med utevistelsen om det inte fryser på och blir kallare, just nu är det mest slask ute.

Annars blir det pyssel, eller PROJEKT som Vilgot kallar det.

Han tömde en oboykartong igår, och jag fick INTE slänga den.

-Den ska jag ha till mitt PROJEKT mamma!!

Sen då han skulle kissa för natten igår så fick han syn på Ben Ten servetterna som låg på handfatet sen toapappret tog slut sist.

-Åh, mamma, får jag torka mig på Ben Ten??

Hmm, visst. Men han var noga med att jag skulle dela på servetten först så att han fick den tunna vita delen, den med motivet vek han prydligt ihop;

-Till mitt projekt mamma!



Sen då han skulle sova kom han plötsligt på;

-Mamma, ge mig min servett!!!

-Nä nu ska vi sova, den ska du ju ha imorrn till ditt projekt.

-Men jag behöver den NUU!!! Jag ska göra en fälla av den ju!


Men det blidde ingen servett och han surade en liiiten stund sen somnade han.


I övrigt flöt gårdagkvällen på oväntat smidigt och vi hade det riktigt mysigt. Spelade China-chack alla 4 utan att det spårade ur!! *kors i taket*



Sen kollade vi i en bok där man ska leta efter symboler och annat, de borstade tänderna utan protest och de sammarbetade så himla fint hela kvällen så de fick en varsin guld-stjärna i morse att klistra fast ovanför sängen.




Ska försöka ha 2 olika slags belöningssystem,
ett med små guldstjärnor som de klistrar fast (som de får spontant då jag tycker att de uppfört sig extra väl eller nått sånt) , sen ett annat med självlysande stjärnor,  som de ska få för normala sysslor osv å då de kommit upp till 10 stjärnor så får de en bonus av nått slag, fast de självlysande kan de bli av med om de inte uppför sig hade jag tänkt, sen de guldiga kan de då titta på och minnas att den har de fått då de uppfört sig väl och kanske att de får sig en tankeställare?



Hmm, leker lite med tanken iallafall. Väl värt ett försök!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0