FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Morrn morrn!

Hade morfar med hunden Ebba På besök igår, det vart poppis! Och lite senare i säng än vanligt för kidsen men får man finbesök från andra sidan stan så får man rucka lite på regler och principer.



Gitarren åkte givetvis fram.. sen en massa bus å stök och Vilgot var först ut med att slockna... så som bara han brukar göra, raklång, på golvet.





                                      (Vilder ser så STOR och vuxen ut på denna bild!)

Morfar läste igenom mina adhd-papper jag ska fylla i till nästa besök, ena häftet var om hur jag var som barn, och kan ju säga att massor hade jag förträngt, var nog meningen med att pappa skulle komma ljust då jag hade dem hemma.

Så jag bad honom ringa in den siffran han tyckte stämde mest överrens, och en del av mina 1: or och 2: or blev till 4: or.




Det slog mig ju senare då han berättade om olika episoder och händelser ur min barndom... men hade förträngt det ganska ordentligt. Sen har jag ju fått problem med minnet på sista åren pga allt som varit.

Pappa åkte hem strax efter kl 21, och jag kollade på Criminal Minds och sen så kom det en massa jobbiga känslor över mig, som om jag hade en karusell i skallen där en massa bortglömda saker dansade runt och sa titt-ut och vägrade försvinna.

Som en slags flashbacks som verkligen slog in en kil i hjärtat och jag blev så smärtsamt medveten om saker som varit glömda.

Mina tankar blev lixom överhettade och det fick mig att må dåligt, har även haft jobbiga telefonsamtal och behövt säga ifrån på skarpen och så har jag fått tagit lite skit vilket jag inte alls gillar. Visserligen bad personen om ursäkt sen, men i mina ögon var skadan redan skedd om man säger så.




Ibland orkar man mindre och ibland orkar man mer, igår var en dag då jag orkade typ "hit men inte längre". Så det blev som det blev.  Mår bättre idag men är fortfarande krasslig i halsen och snorig, så jag håller mig hemma.

Kanske att jag tar mig till jobbet senare istället, men just nu känner jag att jag måste ta det lilla lugna.


Barn är på fritids och dagis idag, så öronen ska vilas ordentligt nu, sen ska de till pappsen efter senast kl 18, hoppas verkligen att han passar tiden denna gång!!!


Ska bli grymt skönt med en hel helg utan att behöva bli arg och irriterar på trotsiga små illbattingar.

Nu ska jag leta fram en massa svarta sopsäckar så jag kan gå igenom allt som ligger på en hög i mitt sovrum...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0