FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ok, här är det fullt ös!

Jag gör maränger,med choklad och polkagris, barnen övar in en konsert och skriver biljetter å grejar.
Spännande, att se om de tänker städa efter sig och sortera tillbaka alla skivor jag sorterat...



Leken gick överstyr, de blev osams om tamejfan precis ALLT så jag gjorde precis som de gör på Krogen med stökiga gäster, slängde ut dem helt enkelt.

Det gjorde susen, efter en stund plingade de snällt på och frågade;

-Får vi komma in och bygga lego om vi håller sams?

Nu bygger de lego, tyst är det än sålänge.

Jag har gjort mera maränger, några med polkagris och saltlaktris oxå, med grönt glitter på....
och sen gjorde jag en egen bearniesås (hmmm, eller inte?) hade ju så många äggulor över, å har hört nånstans att det är det man gör bea-sås av.



Men 2 hade ju räckt, jag hade kanske 10 så jag fick göra lite mycket, och så hade jag typ inte en enda ingrediens förrutom smör, vitvinsvinäger och vitpeppar hemma. Så jag improviserade hejvilt med lite andra kryddor, tog även några dressingpåsar jag hittade i skafferiet med sånt där pulver man ska blanda med olja å vatten.

Ja å så rödlök som jag hackade så tårarna rann. Hatar att skära lök!

Såsen blev inte så god... men men.

Är på pisshumör och känner mig sur och irriterad på det mesta. Hostan ger inte upp och jag har en huvudvärk som jag hoppas försvinner snart!

Vill bara sova och vara ifred typ. Så känns det idag. Vilgot har redan borstat sina tänder i utbyte mot en guldstjärna. Vilder och Vanessa ska borsta sina vid 7 tänkte jag, så får de ha kvar sin kompis här en stund till i utbyte, ja att förhandla är guld värt ibland!

De spelar wii här på nåder nu, de måste hålla sams annars är det tack och godnatt!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0