FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

What a day!!

Vi fick besök runt lunch av Mark, drack kaffe och sen till åkte vi till centrum för att panta alla burkar som samlats på hög i tvättstugan. Tack Mark för trevligt sällskap som alltid och skjuts! Fick mina papper hämtade, postade lite brev och hämtade medicinen på apoteket. 

Sen ringde Vanessa från skolan och sa att det var öppet hus där idag.
Hade jag ingen susning om (otippat? not!)  så det blev snabba beslut, istället för att åka hem så vi blev avsläppta vid skolan och där fikade vi och kikade runt lite och så köpte jag 2 mobilsmycken som Vanessa gjort och grabbarna köpte ett varsit armband som några andra elever gjort, (som de redan har slarvat bort) så där gick alla pengar från pantningen typ.






Sen promenad hem i iskalla vindar, inte sååå skönt, men jisses så skönt då man väl var hemma! Då bakades det mera pepparkakor, bråkades om borden i vardagsrummet i vanlig ordning osv....



Vilgot slocknade innan middagen var klar, typiskt, jag som gjorde ost och skinkpaj för hans skull som han älskar. Men har sparat till honom om han vill ha imorrn.

Alla är trötta och trotsiga här nu, eller ja, de 2 som fortfarande är vakna...

känner att jag behöver en TimeOut och hoppas att de somnar snart.. ska försöka hålla mig vaken tills Desperate Housewives är slut, sen ska jag stupa i säng så jag orkar med morgondagen. Idag var en alldeles för intensiv dag för mig, så imorrn måste jag ta det så lugnt jag bara kan så att jag inte bränner ut mig, snubblar och springer in i väggen igen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0