FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Är mina barn normala??

Igår blev det sent, middagen åt vi så sent som vid 8, jag var iväg och handlade innan, Vilder somnade i bilen och Vilgot hade oxå däckat. Så de blev väckta sen för lite sen middag, vi åt kyckling med pommes och tomat/basilika/mozarella-sallad till. Det gick ner! Sen fick jag för mig att vi skulle äta efterätt, glass med jordgubbar som jag köpt för att överraska mina små.

Vilder surade lite, han tycker inte om jordgubbar, så han tyckte det blev orättvis, såklart. Alltid är det nått!
Sen fick han den brillianta idén att ha ROSTAD LÖK på glassen. Ehhh... ? Javisst, svarade jag, varför inte?


Varför säga nej av en principsak? Vill han testa nått nytt så är det ju bara positivt tycker jag. (ja nu pratar vi mat och inte droger;p)

Och han ÄLSKADE det, åt som en häst, mycket nöjd med sitt egenpåhittade "strössel"



Jag smakade jag med, men nä, inte riktigt min grej... men smaken är som baken uppenbarligen, DELAD!

Idag försov jag mig ordentligt, kom bara inte upp, barnen gjorde allt för att väcka mig men jag hade nog fått en redig Knock Out av John Blund igår.

Irriterande, jag la mig innan 10 för att jag skulle vara utvilad inför denna dag. Skulle ju gått till läkaren, men så blev det inte... ska kolla deras efm-tider, kanske jag kan dra dit då istället. Har fortfarande väldigt ont i rygg och nacke och ansiktet känns skumt och lite bortdomnat ännu. Har väl antagligen legat snett oxå på det, trångt med alla barnen i min säng.

Inatt ska jag sova SJÄLV, vartsomhelst, bara barnen inte sover i samma säng! Måste fixa madrass till Vilgots säng i överslafen, tog ju den till Vanessas gamla säng då jag tog fram den och satte ihop den, en 80-madrass, Vilgot behöver en 90-madrass till sin säng nu, innan hade han 80-madrassen men det blev ju en glipa längst in där jag fyllde ut med kuddar som en tillfällig lösning.

Eftersom det blev sent för barnen igår och de har varit liiite hostiga, så ringde jag dem "lediga" från skolan.

Vilgot följde med sin pappa igår, han kom förbi då vi åt middag, och Vilgot är en riktig pappagris så han fick följa med tyckte jag. Rätt skönt, blidde det bara 2 kvar här, lite lugnare med andra ord. Sen tror jag Vilgot behöver sakna mig ett tag, han och jag har nog gått varandra lite på nerverna, och på sista tiden har jag ofta fått höra; -"Pappa är mycket bättre än dig!"  Pappa är mycket snällare än dig!" "Du är dum!" -Du får aldrig pussa mig mer, bara pappa får det" osv.... ja han har kommit in i nån slags trots-period då han verkar göra precis allt för att provocera och irritera.

Men tydligen så säger han tvärt om då han är hos sin pappa... så då kan han gott få vara där och längta lite efter mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0