FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

*gäsp* måndagmorgon och sjuka barn

Hade som vanligt galet svårt att komma upp, trots att jag la mig kl 8 igår! Igårkväll var jag helt sänkt och ur form, mådde riktigt riktigt dåligt ett tag... var så grymt skönt att få sova och hoppas på att ångesten skulle tyna bort under natten, och det gjorde den. Men tröttheten vägrar försvinna.

Vanessa har feber och klagar på halsont Vilder säger att han har ont i halsen han med, så de är hemma från skolan idag.

Vilgot var pigg och kry och lämnades på dagis, på strålande humör, eftersom Vanessa och Vilder är hemma idag så får de inte gå ut senare för att leka med kompisar om det plingar på dörren, utan det är bara Vilgot som får det då till hans uppenbara förtjusning!

Vanessa dricker te med en massa halstabletter i som jag ordnat, ligger nerbäddad i soffan med en bror bredvid sig som äter flingor för fulla muggar. Själv har jag isolerat mig lite i köket och försöker bli piggare med hjälp av kaffe. Har precis gjort sjukanmälan för ungarna på nätet och nu måste jag försöka ringa skolan för att kolla om utvecklingssamtalet blir av idag eller inte...


Måste i vilket fall somhelst ta mig till centrum idag, hämta läkarintygen från 2 ställen bl a och ta mig till apoteket för att ta ut medicin som tagit slut.

Handla måste jag oxå, kylen är ganska full, men med skräp typ. Ska rensa den idag och sen handla lite mjölk å annat nödvändigt. Fan vad det suger att vara utan frys!!!!

Ska försöka få lite fason på alla kläder som ligger och tar plats överallt, ja sånt som man bara har men inte använder, de plagg som man tror att man KANSKE ska använda nån dag.. men så gör man det aldrig.

Allt sånt ska bort, kommer nog fylla minst 3 svarta sopsäckar!

Alltid trevligt med lite mer plats i lådor och garderob!

Igår drog mamma å brorsan till Argentina för att hälsa på min syrra med familj som pluggar där, de är tillbaka om 2 veckor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0