FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rastlös i köket..

Väntar på M som ska köra mig till centrum, måste handla massor, allt börjar ta slut i kyl och frys. Har lovat barnen en pysselkväll ikväll, det ska bli mysigt! Jag har fått dille på decoupage, så jäkla kul är det! Har börjat hamstra servetter i mängder så det är bara att skapa när lusten faller på. Göra gamla saker som nya.

Är galet uttråkad just nu, dricker kaffe utan mjölk, fy satan vad äckligt!

Drog fram alla mina målade canvas-dukar som stod på hög i tvättstugan och målade dem vita med väggfärgen. Tänkte skapa lite nya tavlor nämligen.

Vitt vitt vitt, en bra färg!

Gjorde en "ny" lampskärm igår av ett stycke blommigt tyg och en spets, i samma tyg som jag sytt några kuddar till kökssoffan med.

Nålade fast tygstycket på en gammal lampskärm (tyget är en gammal gardin jag klippt sönder, har inte sytt eller nått, bara slarvat ihop den)
och sen knöt jag en spets runt om innan jag tog bort nålarna. Så enkelt och en helt ny lampa i köket nu, lyser mysigt på kvällen, har en gul glödlampa i den.

Har satt upp en liten hörnhylla i köket, perfekt för lampan.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0