FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Snart är denna dagen slut..

Gud så skönt!! Barnen har varit som galna då de kom hem, omöjliga, trotsiga osv... vad man än gör blir det fel ibland känns det som, våfflor fick de till mellis, Vilgot bröt ihop för att det inte fanns runda mjuka tunnbröd till mellis, bara typ 3 sorters andra bröd som givetvis inte dög, sen vrålade han;

-Mamma är DUM, för mamma har tagit sönder frysen!!!!!

Ja allt är tydligen mitt fel idag.

Lagade lövbiff som de älskar (ja fast tydligen inte idag då...) och knaprig potatis i ugnen, de brukar slåss om de knaprigaste bitarna så idag gjorde jag på ett annat sätt, hade potatisen i ugnen ganska länge å vände skivorna regelbundet, allt för att de skulle bli så knapriga som möjligt. 



Gjorde även tomat och mozarellasallad som alla utom Vilder älskar, och sen hade jag köpt både salta pinnar, 2 olika sorters chips och ramlösa och saft.

Men idag känner jag mig som en disktrasa, bara Vanessa som visat uppskattning för mat och annat. Dukade extra fint med ny duk på bordet och tände en massa ljus... men faan allt var det fel på tydligen!!!





Såna här dagar önskar jag att jag kunde packa en väska och bara dra.... låååångt långt bort, ja till månen typ.


 



Men konsekvenser blir det här hemma då man inte uppför sig som man ska, salta pinnarna och en av chipspåsarna har de "bråkat bort" som jag kallar det...

Jag hoppas att de lär sig nått av det... *suck*

Hatar att behöva bli förbannad, men ibland måste man!

Det finns iallafall en person i vår direkta närhet som fått upp ögonen lite mer för hur mycket jag faktiskt kämpar med illbattingarna då de är som värst.. Äntligen säger jag bara!!

Bättre sent än aldrig!

SÅ skönt att få positivt cred för det jag faktiskt gör och står ut med DAGLIGEN! ;p




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0