FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fixat lite mer hemma...


Traderafynd, bordet kostade mig 50:-. Ska slipas och målas i vitt.


På blocket fyndade jag de fina väskorna och hattaskarna. Grymt nöjd, betalade mindre än 100:- st!! :o



Sen har jag skaffat tavellister från IKEA till trappen. Ska köpa fler då jag får råd så att det kan bli klart.


Möblerat om lite i köket, flyttade byrån och trollade fönstret bredare genom att flytta ut gardinstången lite mer på höger sida... vill att bordet ska stå centrerat under fönstret, blev trång med byrån så jag var tvungen att flytta bordet lite så jag trollade lite med gardinerna för att det inte skulle se så fult ut.





Ibland behövs det så lite för att förändra hemma, lite färg och möblera om, nån tavellist hit eller dit.
Behöver inte alls vara dyrt att göra en makeover!

Stolarna ska slipas och målas i vitt, sen ska jag klä dynorna i nån annan färg, Vanessa tyckte rosa, ja kanske gammelrosa eller blekrosa vore snyggt?

Jag funderar även lite på att skaffa ett RUNT bord med iläggsskivor ístället för mitt rektangulära bord.

Knopparna till byrån som jag målade har legat ute i regnet för mkt så de är förstörda, men såg att de hade rätt schyssta i vitt porslin på IKEA, och billiga var de oxå, 19:- 2-pack. 

 Annars finns det ju väldigt fina knoppar på andra ställen, men lite väl dyrt då jag måste ha 14 st och de kostar från 35:- till 45:- st!! Nä, budgetvarianten från IKEA får det bli, sen kan jag ju alltid piffa till dem med lite färg eller nått.


Ombyte förnöjer! Så sant som det är sagt!

Måste ta vara på tiden nu
då jag orkar mer och mår bättre. Sååå skönt! Bara narkos-känslan på mornarna försvinner tack så blir jag nöjd.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0