FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag morgon

Äntligen kom jag upp, en ganska sur Vilder låg och tjatade att han ville ha GRÖT. NU!! Jag hade helst legat och dragit mig en stund men han talade om att;
-Jag svälter ihjäääääl, vill ha gröt NU!

Så nu är gröten uppäten,
lagade till Vilder och Vilgot, Vanessa blev utan för det fanns inte tillräckligt med mjölk.

SKitsur blev hon, men igår då hon var ensam hemma en stund hade hon och en kompis druckit en massa oboy och använt upp en massa mjölk utan att ens fråga mig först. Hon VET att hon ska fråga innan hon tar nått ur kylen då det är strax innan middagstid. Så nu har hon förhoppningsvist lärt sig nått.

Men gulliga Vilgot gav Vanessa halva sin gröt. :) *syskonkärlek*


Nu är äts det godis här, det är ju LÖRDAG. Hellre godis tidigt på dagen en senare på kvällen tycker jag!

Ska strax börja skrapa bort tapeterna i hallen, sen måla lite mer på väggarna. För att komma åt uppe i hörnen vid taket vid trappan så tejpade jag fast en pensel på en lång pinne. Funkade rätt bra.

Sen får jag se vad som händer mer, kliar i fingrarna på att få klart allt här hemma.


Idag är T på permis igen från Salberga anstalt, på egen hand mellan 13-17. Men det känns ganska lugnt, som någon annan sagt, han är nog inte så dum att han rymmer på en kort permis, utan väntar nog tills permisen går över en hel helg... 

Hmm, ja jag hoppas iallafall att jag slipper se han! Har han något vett i skallen så tar han livet av sig, våldtäktsmän och kvinnomisshandlare är inte mycket värda i mina ögon iallafall!!

Borde kanske skicka ett rep till honom med ett löfte om att jag LOVAR att inte skära ner honom som sist. ;)






Kommentarer
Postat av: ylwawiie

sv: Jag har fått det av en tjejkompis så jag har tyvärr ingen aning om vart det är köpt :/ men det är jättefint & luktar underbart! :)



Tack för ditt svar förresten! Ja det är ju en bra idé! Då är det ju bara att klura ut vilka slags frågor som är intressanta att jämföra. Har du något förslag? Varför jag frågar är inte för att jag inte kan tänka själv utan för att det kan ju vara så att någon som själv har barn kanske har bättre insyn & därför bättre idéer på vad som kan tänkas vara bra & intressant! :)



Tack & detsamma, kram! Du är ascool tyckerj ag:D

2010-09-04 @ 12:24:02
URL: http://smurfsnopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0