FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ungar!

Fick höra hur det gick till då Vilgot ramlade av cykeln igår och slog sig i ansiktet. Han hade tydligen cyklat.. nerför en TRAPPA. Smart???




Nu vill han ut och cykla igen, och jag har sagt att man INTE får cykla i en trappa, och hoppades på att gårdagens händelse skulle avskräcka i det avseendet. Men icke, han konstaterade bara att;

-Jag ska bara cykla från tvådje trappsteget, DÅ ramlar jag inte!


Ungefär som då han pillade in en indianpärla i näsan.. som fastnade.
Fick rådet att låta honom lukta på vitpeppar så att han ev skulle kunna nysa ut den.

-Mmm, gott!! säger han då han drar upp en tesked vitpeppar i näsan.

Men ut kom ingen pärla så det var bara att åka till doktorn. Det tog en stund, först försökte distriktsköterskorna få ut den, men den ville inte ut så doktorn fick komma med en massa verktyg och efter en bra stund och en massa blod och skrik så kom den ÄNTLIGEN ut.

Han fick några fingerdockor med lilleskutt och gänget för att han var så duktig.

Vad tror ni är det första han gör då han kommer hem?

Jo, stoppar in en pärla.. i näsan. Igen!

Ville han utöka samlingen med fingerdockor kanske? Eller hur tänkte han?






Vet att jag bloggat om detta tidigare men den händelsen slog mig igen så det blir en repris. ;)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0