FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Varit lite kass på att blogga

Senaste dagarna har jag varit rätt kass på att blogga, har grymt mycket att stå i hemma och fullt ös på kidsen!
Har fortfarande snuskigt svårt för att komma upp på mornarna, vilket är riktigt irriterande med tanke på att jag lägger mig i hyffsat god tid för det mesta.

Men men, det vänder snart hoppas jag!

Fick veta igår att skadestånden som jag väntar,
kommer att räknas som en inkomst... jävligt surt faktiskt!

Och hur jag hamnade i sitsen jag är nu är egentligen inte mitt fel heller, jag blev av med min SGI för att jag inte anmälde mig DAG 1 då min föräldrapenning gick ut då jag var mammaledig. Så då blev jag "nollad" och fick därmed söka och leva på försörjningsstöd.

Då min föräldrapenning gick ut var omständigheterna väldigt jobbiga då vi strax innan fått skyddad id och levde på "flykt" (vi kunde inte bo hemma) pga hotbild, jag hade noll koll på dagarna och mitt enda fokus då var att ta en dag i taget och göra det bästa jag kunde av situationen så att barnen skulle känna sig trygga mitt i kaoset. Så jag hade ingen möjlighet alls att infinna mig på arbetsförmedlingen (med 3 barn), har ju varken bil eller körkort, och vid dåtiden knappt koll på vilken veckodag det var.

Har varit sjukskriven sen dess och sen fick jag börja arbetsträna då jag började komma på fötter, kommunen placerade mig på ett ställe där jag arbetstränade och sakta men säkert skulle komma på fötter igen.

Det "ironiska" och sjuka i det hela, är att det ena skadeståndet är från en av mina ARBETSLEDARE på stället som jag blev placerad på, med andra ord har kommunen en ganska stor del i mitt mående att göra, för tydligen var det inte första gången som denne man hade betett sig illa mot andra på ungefär samma sätt och haft besöksförbud osv men endå fick han arbeta på ett ställe dit folk kommer för att rehabilitera sig.

Men endå så kommer alltså kommunen (soc) "ta" mitt skadestånd.. dvs räkna det som en inkomst så jag kommer med andra ord inte kunna unna mig ett skit extra för de pengar jag tilldömts.

Ja i ett galet samhälle tycker jag att vi lever i, konstiga regler osv. Jag vill helst ta upp mina studier igen, men är osäker på om jag fixar att helt plötsligt plugga på HELTID vilken jag MÅSTE om jag ska klara mig rent ekonomiskt, (samt ha jobb på vinter och sommarlov) men att få studera halvtid och sen söka bidrag för "resten" av normen, DET går inte. Utan det är antingen eller som gäller.

Ska göra vad jag kan för att bli kvitt tröttheten på mornarna, sen söka mig ett JOBB, på deltid, och säga tack och hej, kyss mig där bak! till soc och deras konstiga regler...

Sen om jag blir sjukskriven igen (om jag smäller in i väggen som jag brukar då jag stressar för mkt osv) så har jag iallafall en SGI! Dvs jag SLIPPER soc och får sjukpenning istället under de tillfällen/perioder jag inte mår bra.

Nån som har ett jobb till mig??? ;p










Kommentarer
Postat av: Fröken UppochNer

Åh,va jobbigt! Men snart vänder det. Kram



Ps. Du kan få mitt jobb om du vill flytta.;-)

2010-09-22 @ 11:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0