FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Det här med ungar...

Innan jag hade kids, tänkte jag inte mycket på det mer än olika namnförslag, färger på barnrum och annat.


Sen kom Vanessa, en ängel, hur lugn och behaglig unge somhelst, minns att jag gick till BVC då hon var en vecka gammal och frågade vad det var för fel på henne.

-Hon bara äter och ler och sover, vad är det för fel??? VART är min förlossningsdepression, VART är de sömnlösa nätterna??? Jag måste väcka henne för att äta och jag mår som en prinsessa hela tiden. VAD ÄR DET FÖR FEL????

-Ja ibland har man tur, fick jag till svar bara.


Mina första ensamma år med Vanessa var GULD. Hon och jag, bara glädje och skratt hela tiden. LYCKA!

Hon var en sån där unge som alla ville låna och visa sina pojkvänner (ja de som var sugna på att skaffa kids) för hon var så galet ENKEL. Bästa exemplaret att visa upp för nån som är minsta tveksam inför föräldraskapet.



Fick gå i en mammagrupp för "ensamma mammor" men kände mig både för ung och för nöjd för att gå där.. jag fattade aldrig vad som var problemet med att vara ensam?? Jag såg enbart fördelarna med det, och så var jag en aning yngre än de klagande mammorna. Jag var lixom NÖJD bara, och

vadå, vad är PROBLEMET med att få BESTÄMMA allt själv?? Att SLIPPA diskutera saker men nån annan?? Att enbart få köra sitt eget RACE? ;p


Ja jag såg iallafall enbart fördelar med att slippa dela allt med nån som jag absolut inte kom överrens med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0