FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En kväll full utav ljud

Tålamodet prövat ordentligt!

Kl 19 bestämde jag att barnen skulle göra sig klara för natten och sova, vi har nästan vänt på dygnet och jag vet hur sega vi alla är då vi inte sovit ordentligt, imorrn ringer ju klockan halv sex... lite skillnad mot 10-11 som vi sovit till nu under påsken.

Högljudda protester, varvat med gnäll, gråt, skrik. Fick verkligen bita i kinden HÅRT och räkna till en miljonartonhundratusen.

I hela två och en halv timme har jag lyssnat på hur de skickligare än stafettlöpare löst av varandra! Är det inte den ena, så är det den andra, och är de ingen av dem, ta mig fan att det kommer från ett 3:e håll. Och sen 4:e.. för alla ljud blir givetvis intressanta, diskmaskinen, torktumlaren, mössen och ljud utifrån.


Är verkligen topptrimmad nu känns det som, men vad får man för det lixom? Flera gånger dagligen kämpar jag på och härdar ut, alltifrån små åskmoln till känslomässiga tsunamin går jag segrande men utmattad ur, men inte fan får man nått pris?

Vilgot är den som är kämpigast då han lägger den sidan till. Han har så svårt att "hålla balansen" och det gör det inte heller så mycket lättare då jag själv är grymt känslig för påfrestande ljud och situationer. Det triggar som fan och gör mig fullständigt utmattad ibland.


Sen sitter jag lååååångt efteråt som en spänd fiolsträng och hoppar högt vid minsta ljud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0