FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har killarna varit ganska odrägliga

Vilgot satte sig på tvären redan då han vaknade. Resultatet blev att han fick vara ledig från dagis. Sen åkte vi till Täby och handlade med pojkarnas pappa och de fick nya sparkcyklar alla 3, sen fick Vilgot gå lös på Panduro och välja lite grejer, han vill oxå måla en tavla... som jag och sen blev det lite nya pärlplattor och annat. 

Men inget har blivit målat ännu. Däremot så byggde han en pärlplatta, wow, en halvtimmes koncentration utan utbrott!!! ;)

Hämtade Vanessa och Vilder på fritids kl 16 och tog med hela ADHD-ligan till bowlinghallen för lite skoj. De fick läsk, chips och bullar. Pojkarna sprang runt som påtända duracellkaniner, dansade, klättrade och hoppade och alla mina
"-Nej, gå ner därifrån, sluta klättra, inte där, nej spring inte på möblerna, kom tillbaka, det är din tur nu" gick in genom ena örat och ut ur det andra. Efter 45 min ville de inte bowla mer så Vanessa fick köra för oss alla 4 sista 10 minuterna medans de sprang sig trötta och jag höll på att få tuppjuck på dem tillslut.

Tjejen i kassan frågade om vi var syskon... hahaha!
-Nä, jag ä mamma till alla 3 svarade jag.

-Oj, du ser ut som 20-22 ju! sa hon och jag sa tack som brukligt då man får en komplimang (om det nu var det;))


mina vilda små apor


Sen då vi kom hem igen har de bråkat och tjafsat om precis allt, med varandra och med "dumma mamma". Ett evigt gnällande på mig trots att jag fan gör allt för dem i princip... Blääääää för att vara morsa ibland!! Otacksamt!

Vilgot slocknade i kökssoffan tillslut efter att vi ätit middag till en läskig saga som jag läste. Sen gjorde jag en koja till Vilder i hans säng och nu sover de båda... Jävlar vad skönt!!! De gick mig riktigt på nerverna idag faktiskt!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0