FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mina pojkar

De ger mig frukost på sängen titt som tätt mina små gullungar, det har blivit som en ny "grej" här hemma. Inte mig emot! :p

De frågar vad jag vill ha för smörgås, sen grejar de i köket. Idag kom de upp med sina påskägg och gav mig en massa godis.

-Mamma, du fick ju inget påskägg igår, så då får du smaka på mitt godis!

-Du får ALLT godis om du vill mamma, vill du det?
säger Vilgot och ser sådär urgulligt ömklig ut precis som han gjorde då han hittade en död mus.



Ja ibland är de sådär extra gulliga och omtränksamma. De tycker uppriktigt SYND OM MIG för att jag inte fick ett påskägg igår, de var näst intill BEKYMRADE av den anledningen.

Vilder hade hittat min sminkpenna som jag gjorde deras fräknar med igår.. och nu var han betydligt mer "hårig" i ansiktet än igår.



Sen strax innan vi skulle åka igår kom han ut med min mascara i handen;

-Mamma, jag vill ha mascara oxå! Men där blev det nej. Hahaha, sötnöten!

-Du behöver ingen mascara älskling, du har redan långa ögonfransar så det räcker.

-Men ja vill ha ÄNNU LÄNGRE ögonfransar, såhäääär långa!
säger han och sätter händerna ca 30 cm från ansiktet.


Nyss var charmtrollet inne i mitt sovrum och utbrast med illa dold förtjusning;

-Mamma, visst luktar det ägg? Jag har lagt en ÄGGMÖK i ditt rum! och sen sprang han ut tjutandes av skratt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0