FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pratat med barnen

Fick prata med Vilder och Vilgot imorse, jag frågade om de ville ha nåt särskilt i present härifrån.

-En pingvin! En RIKTIG! sa Vilgot.

-Nä gubben det går inte, en riktig pingvin kan jag inte ta med på flygplanet ju.

-Ta hem en ödla då?
säger han sen med förväntansfull röst.

-Nja, ingen ödla blir det heller tyvärr..

Gullungen!

Tillslut kom vi fram till att de ville ha ett gosedjur;

-Ja sånt där mjukisdjur man har när man sover! förklarade Vilder som om jag inte fattade vad de menade.

-Och GODIS!!!


Idag ska jag bara softa på hotellet tänkte jag
och ladda batterierna för en heldag längs strandkanten nere i "stora staden" imorrn. Då ska jag handla presenter till kidsen, har redan sett några gosedjur jag tänker köpa, skitsöta är de och jag stod länge och tummade på dem dag 1 då jag var där.

Sen tänkte jag att det var onödigt att köpa då de har så många gosedjur, men då de önskat sig det så har jag bestämt mig för att köpa en varsin till dem, de var inte så stora men så himla söta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0