FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Galen dag igår!

Min puls skenade som en galopperande häst igår, fick tag på en oxascand då pulsen låg över 100 men den gav ingen effekt alls utan pulsen låg uppe i 110 slag i minuten innan jag tog en insomingstablett för att sova strax innan 21.30 igårkväll.

Ja, självklart vaknade jag hrmmm.. tidigt. 2 nånting kollade jag på klockan och kunde inte somna om.
Men det är tyst och skönt och pulsen är nere i 70 och jag passar på att ÄTA då jag kan. Igår då pulsen var hög så kunde jag inte äta, det jag försökte stoppa i munnen torkade lixom fast i gommen och att svälja nått var bara att fetglömma. Fick en näringsdryck av Lotta för att få i mig nått iallafall, sen strax innan jag skulle sova så lyckades jag peta i mig lite mat oxå.

Pojkarna fick stanna hos pappa så jag kunde få vara ifred och ta det så lugnt jag bara kunde. Min vän René fixade middag till Vanessa medans jag låg på soffan och försökte komma ner i varv.

Hon tycker att jag har en ÄNGELS tålamod och fattar inte att jag pallar hålla mig så lugn som jag har gjort då pojkarna varit som ettrigast. Maken till envisa ungar får man leta efter!!! Tror jag hörde ordet "inlines" ca 10 ggr i timmen (minst)... i nästan 2 dygn!!!! Trots mitt eviga och bestämda NEJ så ignorerade de mitt NEJ fullständigt och fortsatte tjata efter sina inlines som ligger NÅNSTANS uppe på vinden...



Fast lugnet håller sig som en falsk och mycket tunn fasad på utsidan medans jag fullkomligt löper amok som en skenande häst inuti typ. Nerver av stål har jag tyvärr inte vilket som visade sig tillslut. 

Konsekvent är jag så mycket jag bara KAN, men hur länge ska man orka??? Har förklarat för dem att det kommer dröja läääänge innan jag går upp på vinden för att leta efter deras inlines
(som de tjatat och bråkat sig blåa om)
om de inte börjar bete sig NORMALT och hyffsat och visa respekt för vad jag säger.

DET ÄR FAKTISKT JAG SOM BESTÄMMER OCH JAG VÄGRAR GE MED MIG!

Men fasiken vad det påfrestar hälsan! Läskigt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0