FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God kväll

En dag då jag arbetat hårt från morgon till kväll, varit ap-trött och närminnet har stuckit iväg på nån sista minutenresa tror jag.. Glömmer det mesta just nu, tider, vad jag sagt och inte sagt till folk och sen tappar jag tråden mitt i en mening för jag inte minns vad jag pratade om.

Men kanske är det för att jag som vanligt pratar FÖR mycket??? Sen tappar jag humöret ganska lätt och blir triggad av för höga, plötsliga eller intensiva ljud. Taggarna vänds ut på nolltid, om jag var ett djur skulle jag vara en igelkott. En enormt taggig jävel!

Känner igen signalerna, både de fysiska och psykiska, de fysiska är domningar i ansiktet som brukar sprida sig ner i armen, dimsyn och en vidrig trötthet som lixom bara lägger sig som en tung och stabbig gelé över mig eller nått.

Sjukgymnasten har jag inte varit hos på ett tag, och det känns. Ska dit först på fredag nästa vecka för han är bortrest. Lite typiskt.

SKa lägga mig strax och hoppas på att vakna grymt utvilad imorrn UTAN dimsyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0