FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Födelsedagen kom av sig lite...

Har gjort en liten resa... kan man säga. Långt under isen, ja jag blev lite som ett skeppsbrott, nu har jag flytit i land men är lite tom på energi.




Det började redan i torsdagskväll, kände mig så utmattad att jag inte orkade göra så mycket mer än att bara gråta. Sen igår, på min födelsedag å allt, så blev det TILT tillslut.


Var på jobbet nån timme innan jag skulle till sjukgymnasten, så jäkla skönt att komma hemifrån, på sista tiden har Vilder och Vilgot varit som galna, de gapar, skriker, bråkar och provocerar in i det sista. Om precis allt och inget. 

Sen hade jag en del jobbiga och energikrävande samtal på telefonen under förmiddagen.
Då jag var hos sjukgymnasten så brast det bara och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. Fick en massa nålar och massage, tog en stund innan jag ens kunde slappna av, ska dit igen på tisdag.


Blev firad av mina kids på morgonen med sång och fick världens bästa present av Vanessa.


Nu är hon hos mormor och pojkarna med sin pappa. Jisses vad jag har sovit.. och sovit.

Min granne bjöd mig på middag igår, annars hade jag förmodligen inte ätit nått alls. Har haft lite problem med det på sista tiden, brukar bli så efter en period med för mycket stress omkring, har tappat ca 6 kg på 1 1/2 vecka.




Sen har sömnen varit grymt jobbig,
haft så svårt för att somna, och sen har jag haft mardrömmar så gott som varenda natt och har känt mig hyperkänslig för ljud, bara av ett sms så har jag hoppat till och hjärtat har slagit dubbelt typ. Jag har även haft jobbiga flashbacks. Sen har jag ju dessutom varit sjuk och käkat antibiotika, så det blev nog lite för mycket med allt bara.



Inatt var första natten på grymt länge som jag sovit gott och haft härliga drömmar!!!





Nu ska jag försöka se till att jag får mer avlastning framöver, annars kommer jag glida ner under isen snart igen. Ställde även in födelsedagsfikat med närmsta familjen som jag skulle haft imorrn, ska bara vila och vila nu så att jag orkar med veckan som kommer, har nått inbokat varenda dag nästa vecka såg jag i kalendern. Så då blir det inte så mycket vila direkt. Ska se om jag kan boka om nån av tiderna, känns som att det behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0