FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon!

Ja som en del märkt, så funkar det inte att gå in på www.yoannas.com, alltså länken funkar, men den går inte till min blogg som den ska. Den har blivit typ kapad eller nått, webbhotellet hade/har fått lite strul, men jag hoppas att detta ska åtgärdas inom kort iallafall!!

Vaknade strax efter kl 3 ur en ganska jobbig mardröm, så jag väntade en aning för länge med att somna om, för somnar jag om direkt då brukar jag oftast trilla tillbaka till samma dröm igen. Men det slutade med att jag blev klarvaken istället, och trångt var det, en viss liten herre vid namn Vilgot sparkade av täcket stup i kvarten och beklagade sig i sömnen så att jag fick väldigt svårt för att hålla mig för skratt;

"-Fy faaaan, de e så jäääävla trångt här!!"

Nu sitter jag i köket och dricker kaffe och funderar lite över hur jag ska fortsätta mitt påbörjade projekt "köksrenovering".
 
Etta på listan: låna en kofot. Ena skåpet sitter som BERG nämligen!

Sen lite spackel, sen behövs det lite vit väggfärg, sen är det klart nästan. :-)

Igår var förresten en ganska hemsk och jobbig dag, jag mådde piss och var trött och grinig som fan och ungarna var som ett gäng pirayor typ.

Slutade med att vi alla gick upp och la oss i min säng strax innan kl 8 och somnade till Långben på dvd.


Idag hoppas jag på en bättre dag, men den kan omöjligt bli sämre än gårdagen. Ska till sjukgymnasten och sen måste jag handla lite, det ekar nästan i både kyl å frys hemma.

Först imorrn, TISDAG, börjar skolan. Så idag blir sista dagen på jullovet. Härligt! Ska bli ruggigt skönt att komma in i normala rutiner igen!!!

Idag ska jag väcka ungarna strax efter kl 6 så att det inte blir pissjobbigt imorrn då de MÅSTE gå upp så tidigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0