FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Nu är vi uppe här, före tuppen typ. Vanessa och Vilder har ätit frukost redan å ska nu få spela wii tills de ska till plugget. Vilgot äter frukost på dagis. Jag har fått i mig 2 knäckemackor me ost å gurka och kaffe, en bra start på dagen för min del hoppas jag!!

 Ska till jobbet idag, ska bli grymt skönt att komma hemifrån en stund och träffa lite vuxna människor, inte minst Anna, har saknat henne massa nu under ledigheten. Sen måste jag betala in några räkningar jag glömt.. fan så trist! Igår hittade vi massor med superfina kläder till Vilder inför skolstarten på Kappahl, handlade en stor påse till honom som jag snopet nog fick lämna tillbaka efter en kvart ca då jag insåg efter en titt på mitt konto att jag inte hade råd med det.

"-Men mamma, prova en ANNAN bankomat, det finns en DÄRBORTA oxå!" sa både Vilder och Vilgot.

Sötnötterna, som om det skulle finnas pengar på kortet bara man bytte bankomat, jo det vore nått det. Som jag själv sa då jag var liten till min mamma:

"-Det är ju bara att gå till det där hålet i väggen och hämta pengar."


Vilken dröm....!!!!



Jag skulle då inte gråta om det började regna pengar, finns massor jag skulle vilja köpa!!!

Med pengar kan man köpa det mesta, dock inte äkta kärlek, lycka och hälsa, men en god ekonomi ger givetvis en massa fördelar och underlättar helt klart hälsan och lyckan genom att man har "sitt på det torra" och slipper oroa sig för ekonomin och har råd att sköta hälsan så som sig bör.

Man kan väl säga som så att med en god ekonomi har man ett problem mindre iallafall.

Ja om man nu inte tillhör den snåla skaran, då gör det nog ont, de som inte uppskattar och förstår hur BRA de faktiskt har det utan de gapar ständigt efter mer och blir aldrig nöjda.

Ja då har man fastnat rejält i "statusfällan" och kan räkna med att inte bli lycklig.

Appropå ingenting, ÖNSKA är gratis, och snart fyller jag år... har dregglat över en viss jävligt dyr grej, men som sagt, ÖNSKA är GRATIS.

Men kolla... *dreggel* Den skulle vara GULD i mitt kök, både utseendemässigt och praktiskt.



Smakar det så kostar det, den går på runt 5300:-!!! :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0