FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hej hopp!

Idag har jag fått massor gjort, jobbat, handlat och varit hos min läkare. Han är rikitgt bra, är så glad att ha en läkare som är insatt i hela situationen och väldigt proffisionell i sitt yrke, till skillnad från kärringen jag hade först som testade hela fass på mig utan att ge mig någon utredning som jag fick tjata mig till... och såklart visade det sig att jag har ADHD och posttraumatisk stress pga det som hänt sista 4 åren, vilket jag själv hade räknat ut genom att googla.

Hon var hur snurrig somhelst och sa bara "-Du är så liten och söt, och det är klart att det är jobbigt att vara ensam med 3 barn och sen med alla karlar som dras till dig." och sen hade hon noll koll då jag var där på återbesök en gång för att jag hade bytt medicin och då måste man följa upp efter en viss tid...

-Jaha, å vad har du på hjärtat då?
frågar hon då jag dyker upp på återbesökstiden och får påminna henne om att hon kallat mig för att kolla hur medicineringen funkade och sen för att kolla blodtryck och puls och vikt.

Blir glad för era kommentarer, de värmer! Jag är inte världens bästa, men jag försöker göra mitt bästa och är snäll mot alla som förtjänar det. Om man däremot jävlas med mig eller är elak, ja då kommer de vassa klorna fram och hornen i pannan växer ut. Men det ska vara mycket till innan det sker.

Appropå detta, så vill jag tala om för "Kommandoran" att i Sverige, har vi något som kallas för YTTRANDEFRIHET. 


I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...

yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser.


Så, lite information. Och som jag tidigare sagt, gillar man inte det jag skriver, skit i å läs det.

Sen så är jag inte elak eller lögnaktig överhuvudtaget, utan enbart ärlig. Jag KAN inte ljuga helt enkelt.

Och för det andra, så blir jag INTE glad när en person som hon "den där näbbgäddan" kläcker ur sig till min vän;
-Du lämnar väl inte barnen ENSAMMA med den där Yoanna??? och påstår att hon bara är orolig för sina barn!!

Eh what?? Jo jag är ju kannibal och barnmisshandlare, en riktigt HEMSK och FARLIG person som har ensam vårdnad om 3 barn.

Och sen så måste ju pappan till hennes barn ha EXTREMT dåligt omdöme dessutom eftersom han umgås med en sån som MIG och sen stör det väl henne GRYMT mycket att ungarna gillar mig så skarpt att de sagt att de önskar att JAG var deras mamma istället för henne.

Avundsjuk kanske? ja det är nog där skon klämmer!








I FN:s universella deklaration om de mänskliga rättigheterna behandlas yttrandefriheten i artikel 19, som lyder:

Artikel 19:

Envar har rätt till;

åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0