FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kista

Drog till Kista för lite shopping och byte utav julklappar som kommit i fel stl.

Gick förbi djuraffären där och fick idén att köpa nya möss, och en ny bur. Så det blev en stor fin bur, 2 små hon-möss och sen väl hemma då jag packar upp allt och gör i ordning buren, så lägger jag märke till att de jävlarna är för SMÅ för buren och kan smita genom spjälorna på flertalet ställen. PANIK!!!

Hade ju faktiskt frågat i butiken om buren passade för just dessa möss. Och jo det skulle den göra.

Fick tag på dem iallafall innan de smet ut och skulle lägga dem i en trälåda sålänge, och den ena jäveln hugger tag i min hand så att det går hål, det bara pulserade ut en massa blod. Gjorde svinigt ont och nu ca 2 timmar senare har jag en snygg liten svullnad som börjar skifta i lila...



(syns lite dåligt på bilden... )

Har pratat med både djuraffären och vårdguiden, går inte svullnaden och smärtan ner/bort under natten får jag ta mig till vårdcentralen imorrn, sen måste jag även till Kista och byta tillbaka buren, bad om att även få lämna tillbaka mössen, vill inte ha några som hugger på det viset! Och visst det skulle gå bra sa dem. Men lite pissigt att behöva ta sig till Kista imorrn, har som sagt varken bil eller körkort så nu måste jag ragga skjuts av nån.

Vilgots möss han fick då han fyllde år, Oliver och Teo, bits inte, det enda Teo gjort har varit att nafsa lite lätt i mitt finger EN gång, inte alls så att det gjorde ont eller gick hål.

Ja alltid ska det hända nått!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0