FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Full rulle idag

Har badat i havet med pojkarna, krattat och slängt runt en massa sjögräs så jag är helt slut nu.

Medans vi promenerar ner till stranden berättar Vilgot:


-Om man gör så här, säger han och rynkar pannan genom att växelvis sänka och lyfta på ögonbrynen så att ögonen nästan rullar ur skallen på honom...;

-Då blir huvudet lixom lite plattare!!!



Jahapp, intresseklubben antecknar genast!!


Sen blev det en tur till Ösmo där vi handlade lite och fikade våfflor vid kyrkan.





Då vi gick in i kyrkan för att kolla där inne med pojkarna så mådde jag illa av stämningen, ogillar kyrkor överlag då de förknippar mig så himla starkt med död och ett sista farväl och i denna kyrka var luften ruggigt tung och kvav och en blodig Jesus i verklig stl uppspikad på ett kors som hängde i taket gjorde ju inte stämningen trevligare. *ryser*

-Är det där jesus??? undrar Vilder.

-Ja alltså inte den riktiga Jesus, det där är en låtsasfigur men den föreställer honom berättar mormor.

urk....


När jag gifter mig, blir det på ett slott eller nått, INTE i nån kyrka!!

Idag har grabbarna grus varit i sitt esse, jag är heltrött å kommer nog slockna först av alla ikväll.

MUPP-UNGAR och MUPP-MAMMA!

TRÖÖÖÖÖTTTAST är JAG!





Håll koll på blocket under kategorin BORTSKÄNKES, (om det nu finns) funderar starkt på att lägga ut dem där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0