FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

GOD morgon!

La mig strax innan 9 igår, var heeeelt förstörd och sååå snuskigt trött. Men sov till 8 i morse!!!

Vaknade ingenting under natten... KORS I TAKET!!! (

fast å andra sidan tog jag både stilnoct, propavan, theralen oxascand och apodorm innan jag la mig för att sova)

Men endå, jag SOV ju!!!! HEEEELA natten dessutom!


Fast hade jag haft barnen hemma hade jag inte tagit varken theralen eller propavan, för med dessa så kan vara dåsig läääänge länge dagen efter och så skulle jag nog inte vakna om barnen vaknade under nätterna. Men nu passade jag på då jag var barnfri.

 (Fast fy vilken ångest jag får då jag läser allt som står på Fass, jag måste försöka vänja mig av med allt detta, men hur fan då?? vet ju att jag blir ett vrak om jag inte får min sömn som jag ska... jävla dilemma det där!!)

Grejen med just Theralen och Propavan är att dessa medel inte är beroendeframkallande, fast å andra sidan funkar det inte för mig att ta dem då jag är ensam med barnen, måste ju kunna vakna på natten om de vaknar. Så jag har kvar en massa sånna piller sen tidigare då läkaren skrev ut dem för några år sen eller nått... men de har bara blivit liggandes i min medicinlåda då jag inte velat sova alltför djupt för barnens skull.

Igår var en hektiskt dag, städade ju som en galning, men det fick jag ju sota för sen om vi säger så, jag satte mig för att vila i solen ett par timmar innan jag tog itu med dammsugningen, men då jag var klar med den så blev jag alldeles yr och snurrig, det flimrade för ögonen och benen lixom vek sig, kände mig som en överkokt spagetti eller nått.



Jag la mig i ett bad en stund, först kallt, för att lixom "vakna till", sen varmt för att jag började frysa å sen kallt igen. Men det blev inte mycket bättre så jag gick och la mig i sängen direkt efter badet då klockan var runt halv 6 och ställde mobilen på larm till 7 då jag skulle äta hos Lotta.


Jag somnade tvärt men vaknade vid 7, drog på mig lite kläder och gick över till Lotta och åt supergod fisk i foliepaket som hon lagt på grillen och sallad, gott bröd och räkor och zatziki till.

Äta bör man, annars dör man, äter gör man, endå dör man.

Men endå så har jag ju faktiskt (även fast jag inte alls är sugen eller hungrig) sett till att jag fått i mig näring, får jag inte i mig nån lunch dricker jag en sån där näringsdryck eller försöker få i mig frukt, jag dricker mängder med mineralvatten då jag sitter ute i solen, sen käkar jag både rosenrot och omega-3 fiskleverolja och tvingar alltid (för det mesta) i mig minst en smörgås till frukost och sen middag av nått slag.



Det är inte det att jag bryr mig om vad jag väger eller så, det skiter jag egentligen i, men klart det är störande när en del av ens favorit-kläder inte passar längre osv, men det är ju en världslig sak. Jag är alldeles för LAT för att banta å sånt, har jag aptit, då äter jag, precis allt jag är sugen på, men ibland försvinner aptiten, särskilt under stressiga perioder men då försöker jag endå tvinga i mig mat. Men det är inte lätt alla gånger när det känns som ett stort lock som sitter högt upp i halsen och det går lixom bara inte att svälja nått utan att få kvälvningar eller smärta i gommen.

Idag ska jag försöka få färdigt här hemma, så ni får se "efter" bilderna sen ju!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0