FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Pojkarna stannade kvar hos pappa, får hem dem idag istället. Tur det för jag lyckades inte somna förrän strax innan 4 nått sånt... Låg i sängen och kollade på askungen med Vanessa, var riktigt aptrött innan vi la oss, tänkte att:
-Va fan, jag testar att somna UTAN insomningstabletter!! Men jo, tjena, det gick ju inget vidare. Vände och vred på mig, hela jag kokade, sparkade av täcket och sen drog jag det över mig igen, fläkten surrade och hela jag var trött utom i kroppen lixom.

Gick inte att slappna av helt enkelt, hade typ spring i benen men ingen annanstans, tillslut blev jag less och tog 1 apodorm, väntade nån timme, men nix, ingen effekt, tog en till, nähä, inte fick jag nån ro att somna då heller. Så jag tog en sobril och sen somnade jag efter en stund av ren utmattning tror jag.


Jag vaknade runt 11 och min lilla prinsessa Vanessa låg kvar en timme till.

Nu sitter jag i köket och ska ta mig i kragen strax och städa vidare... blä!!


Vill ha spöregn, skönare att städa då ju!


Har skrivit en hel del dikter på sista tiden, saker som bara ploppat upp i skallen som jag måste skriva ner för att de ska försvinna därifrån, det lixom maler och maler och då jag skriver ner det så känns det bättre. Idéerna flödar lixom på i skallen och det finns ingen OFF-knapp.

Ska gå igenom dem nån kväll så kanske jag lägger ut dem på bloggen sen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0