FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Har varit kass på att blogga på sista tiden, lika kass har jag varit på att städa och allt annat. Hissen har lixom fastnat nere i källaren. Eller kanske mer som att sitta fast under bildäck på en stökig och snuskig finlandfärja.



Minnet är bedrövligt för tillfället, glömmer det mesta, letar låååånga stunder efter nått som det sen visar sig att jag haft i handen hela tiden, jag kan ringa nån och innan personen hunnit svara så har jag glömt vem jag ringt.... jag glömmer nycklarna kvar i dörren och hittar grejer i kylen som inte alls ska vara där och tvärt om...







Drömmarna har börjat bli jobbiga igen, sen har jag vaknat 3 nätter i rad efter ca 3 timmars sömn trots sömntablettter i ganska höga doser. Grymt irriterande och påfrestande, det stör mig riktigt mycket!

Typ som att måla med en BLÅ färg på ett vitt papper och endå blir allt på pappret bara svart svart svart även fast färgen är BLÅ. Spelar lixom ingen roll vad jag gör, det bara blir så ibland.

Men helt klart är ju att stress och yttre faktorer i livet påverkar hur snabbt den där förbannade hissen går och vart den stannar ibland.










 

 

Lyssna på texten, denna låt har länge varit en favorit, älskar alla hennes texter från albumet "En blekt blondins hjärta"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0