FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Plåster är magiska!

Drömt jobbiga drömmar, IGEN!! Jag har vaknat upp ungefär en gång i timmen, ur olika drömmar. Men varje dröm bestod av otroligt jobbiga, svekfulla situationer med folk som jag känner, jag har lixom kastast in i den ena jobbiga drömmen efter den andra osv.






Efter kl 5 kunde jag inte somna om igen så då klev jag upp. Sitter med en gnäll-pelle i köket, Vilder. Han vaknade oxå tidigt och är sur på mig för att jag säger att han inte får väcka sin kompis Kristian som sovit över här, inte före 9 iallafall. Varannan minut sen 05.30 har han frågat vad klockan är och enträget gnällt på MIG för att klockan inte är 9 ännu, jisses vad hans tjat går mig på nerverna!!!!

Igårkväll då jag precis kommit ner i varv för att somna, kom Vilder in till mig, la sig bredvid coh började gnälla i mitt öra om att han hade ont i handen, han hade förmodligen legat på den men han gnällde och gnällde så det gnisslade i min skalle typ.... efter PLÅSTER!



Plåster på VAD?? Tände lampan med mobilen och lös på hans hand, inte en endaste liten skråma, jag försökte förklara att ett plåster inte alls behövdes, att mamma verkligen var JÄTTE-TRÖTT.

Jag var verkligen hur trött somhelst och galet nära att falla in i en sån där skön god sömn,

men icke, gnäll-pellen Vilder envisades med sitt gnällande i mitt öra så tillslut fick jag tvinga mig upp ur sängen för att gå ner i köket och hämta det förbannade Plåstret, satte det på hans hand och sen blev han tyst.
Tvärtyst.

Tänk att plåster kan vara så magiska, kanske jag ska testa att sätta plåster för mina öron nästa gång då han gnäller?


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-13 @ 08:39:51
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0