FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sömnlös

Drog iväg med kidsen till Lek och Bus i Infra City i Väsby igår... och det var inte bara vi som hade kommit på den brilljanta idén att tillbringa några timmars lek där när det regnade ute.



Nästa gång vi drar dit så blir det då det är som soligast ute har vi bestämt.

Jisses säger jag bara!!! SJUUUUKT mycket folk, alltså, får man ta in hur många somhelst?? Ljudnivån var pissjobbig, inga lediga stolar eller bord, och kön dit man handlar dricka å annat var sjukt lång.

Vi stannade en halvtimme, en aning bortkastade pengar då man betalar för 3 timmars lek. Men det började med att jag fick panik där, petade i mig en oxascand, bet ihop, vafaan, barnen har ju kul. Men som tur va så tröttnade barnen efter en halvtimme av all trängsel och stök, så vi drog därifrån, käkade på nån restaurang, sen till djuraffären och sen till leksaksaffären å sen sprang jag snabbt in på SIBA för att köpa Solsidan, säsong 2.



Då vi var hemma igen var jag galet slut, barnen med, sen blev jag snurrig å varm, typ febrig fast inte så hög feber, bara tillräckligt för att jag skulle känna mig sådär febertrött å hängig så jag tog en ipren, sa till kidsen att det var sovdags, ny dag imorrn, några protester men mamma bestämmer, så de fick somna till en film medans jag sov som en liten gris bredvid de små. Så mellan 19 och 20.30 sov jag som en stock, vaknade å stängde av tv:n, barnen sov och jag tog en insomningstablett för att somna om bums. Men vaknade igen strax efter 2 nån gång, hjärnan på högvarv men både ögonen och kroppen känns fortfarande trötta.







Drömt jobbigt, känner mig på helspänn samtidigt som jag är så jävla trött, minsta ljud hoppar jag till av och så har vi fått nya grannar, å när de går i sin trappa så låter det som om nån går i vår trappa här... en aning obehagligt att höra steg osv. De förra grannarna var ju i princip aldrig hemma så det är inget ljud jag vant mig vid direkt.

Kollar igenom lite bilder från i förrgår som jag å barnen tog...



(fotograf Vilder)






(Fotograf Vilgot)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0