FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Överlevde gårdagen, det blev så att pojkarnas pappa kom hit tillslut och jag gick och la mig för att sova redan strax efter 9, jag kände mig helt slutkörd, på gränsen till apatisk, som om allt liv bara runnit ur mig, kände mig som en mycket sliten disktrasa...





Var sådär snuskigt slutkörd att jag inte ens kunde gråta, orkade inget alls, låg på soffan i köket samtidigt som pulsen gick på högvarv, trots både sobril och oxascand! Stress påverkar mig galet mycket och höga ljud blir som triggers som får mig att må mycket dåligt emellanåt och på sista tiden har det bara varit för mycket av det mesta. 


 



Jag borstade tänderna och tog mina 2 apodorm innan sänggåendet, men givetvis vaknade jag runt 3-tiden och hade väldigt svårt att somna om.



Och dessutom galet ont i ryggen, men somnade om tillslut iallafall efter ca 2 timmars vändades och vridandes för att hitta en bättre sovställning för att ryggen skulle värka mindre. 

Vaknade sen igen strax efter 9 och ryggen känns en aning bättre just nu och jag hoppas att det är för att jag kanske legat snett eller nått som det gör så satans ont.




Pojkarnas pappa stannade kvar över natten och sov med pojkarna i deras rum, sen ska han hjälpa mig att handla lite nödvändigheter (som mjölk till mitt kaffe) innan de åker, och sen är jag äntligen BARNLEDIG. Fy fasiken var skönt, ska vila vila vila, och sen då jag orkar, ska jag städa och göra lite fint hemma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0